بعد جناب نخبه الان که تویوتا یک پیچ محصولاتش رو هم به دلیل بردگی ژاپن توسط آمریکا نمیتونه در ایران پشتیبانی کنه و معدود واردات هم از کشورهای ثالث و ناکافی هست اون وقت جنابعالی سوار روح کرولا میشدید؟!! نیتت خوبه اما مشکل جامعه ما که مسبب اصلی مشکلات ماست اینه که با نیت خوب در هر موضوعی ورود میکنیم و دومین مشکلمون هم تابع جو بودنه. راه حل خودروسازی در شرایط تحریمی اتفاقا تمرکز بر داخل و استانداردسازیه. اگه میبینی شهر هرته به خاطر منتخبان نخبه ماست که وظیفهشون رو انجام نمیدن ببخشید کارشناس نیستن!
این راه حل جنابعالی در شرایط تحریمی بیست سال خیلی ها میگن شما شق القمر نکن عملشو بگو صد سال دیگه زمان لازم است ؟؟؟
شما نگران نباش تویوتا و هوندا از اطراف و چین میاد قطعاتش به وفور هست و میاد الان امیر کبیر قطعه ماشین ژاپنی کره ای بیشتر از برلیانس هایما هست
عجب مثلا بیست سال اینجا چری ماشین زده و ۱۵ درصد داخلی سازی شده ( لاستیک و صندلی ) برو از صاحباش بپرس مشکل قطعه دارند یا نه
برو بگرد قطعات برلیانس و لیفان و بهعضی قطعات tu5 رو ماشین ایرانخودرو پیدا کن
برو جتس قطعات سایپا ایرانخودرو ببین که هر شش ماه صاحبشو میکشونه قطعه فروشی
البته امثال تو باید ازین زنجیره فساد شیطانی حمایت کنند ولی جملات حمایت از تولید داخل و اشتغال دیگه کسی رو فریب نمیده لولو برد
تنها نظری که میشه داد اینه شرم آوره خجالت آوره
قطعات از چین وارد و بعد مونتاژ و فروش به چند برابر قیمت به این ملت بدبخت بعد هم میگن شرکت های خودرو سازی یه نگاه ساده به خودروهای تولیدی شرکت های ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و بقیه همه در حال مونتاژ کاری نه خودرو سازی